1800 Yıllardan Sonra İlk Defa


Dönüş
Tren garına tren yanaştıktan sonra bekleyen sakinler kapıya doğru yöneldi. Kimisi ailesine kavuşmanın heyecanı kimisi şehir hastahanesinde şifa kimisi ise sezonluk işçi…
Aynı Gün
Saat 14:26 aynı gün. Şehir üzerine dökümlü bir buluz geçirmiş terli ve epeyce yorgun. Eşşek dağına doğru gidiyorum bir ıhlamur ağacının altında kitap okumanın heyecanı belki de birkaç kelam yazabilmenin heyecanı…
  Ahır
Babamın her sabah temizlediği ahır. Dedemin korku saldığı hasır iskemle. Şu an üzerinde oturduğun. Bir fiske yemeden oturduğun. Rutubet kokusu ve şu köşede yenilmiş bir çiçeğe. Hep sinirli hep öfkeliymiş kahveci Lütfi. Ta ki lakabı topal Lütfi olana dek. Belki de babam ayakları olduğundan beri. Bu yüzden pişman pişman bakardı gözlerine. Toprağı bol olsun. Ben hep o hüznü hissettiğim de sorardım. Bitmez sorularım  ben sorardım o anlatırdı. Askere gidene kadar ayakkabıyı bilmediğini, çalışkan olmayı ve sonra yine çalışkan olmayı. Babam olsa bıkardı, o bıkmazdı, anlatırdı.

Aynı Gün / Saat 17:18
Çok eski bir yaz serinliği…
Aynı Gün / Saat 17:43
Mahcup başını öne eğmiş gürbüz ay çiçeği
İmgelendiriyorum doğayı her imza bir öncekinden farklı
Aynı Gün / Saat Belirsiz
Kilometreler… Basma şalvarlar, kınalı eller…
Farklı Bir Gün
Çok nadir gördüğün düşler vardır ya… Hani tüm samimiyetinle sarıldığın ışığa yürümüşleri görür gibi… Tam orası. Tam orası.


Dört Tarafı Ferahlıkla Çevrili
Ağır ağır yanaşıyor bu ayrılık hissi acıtacağı belli. Mendireğe doğru çevriliyor vapurun dümeni. Fatma Konukevi anacağızının ismi, dört kuşaktır otelci. Şükran Hanım anacağızını yad ediyor her fırsatta. Komşusu Ayla teyzemize her sabah fal bakıyor. Kıbrıs harbi sonrası Rum komşularının gidişini anlatıyorlar. ‘Korktular bir gece de gittiler...' sonra miras bıraktıkları domates reçelinden bahsediyor. Arada esnafa çakmayı da ihmal etmiyor. ‘Sakın almayın o reçelleri göstermelik her şeyi tat yok badem bile göstermelik. Vasilaki, çavuş ve nicelerinden bahsediyor. Kalan rumlardan. Zorluklardan. Ayrılıklardan. Dan ve hepsi gitti.
Yeni uslar çağındaydım, eski deyimlerle bir yere varılmayacağının ilk günüydü.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OLSUN DA GÖR

Göç

Cırcır Böceği ve Mitolojik Kadınlar (III)